TOU

Про дівчинку із запасною головою

Казки Мілоша Мацоурека

Голова – це така шафка, в якій повно маленьких висувних скриньок і поличок. Туди складають знання, як носові хустки в шафу. Коли мама каже нам:— Діти, їжте овочі, вони корисні для здоров’я! – Слова її через вуха – скік-скок! — і дострибують до цих поличок. І якщо потім хтось запитає у нас про овочі, ми пориємось у голові і відповімо закінченою пропозицією:

— Будь ласка. Овочі корисні здоров’ю.

Зрозуміло, в голові у нас має бути повний порядок, тоді все, що нам раптом знадобиться, можна буде знайти на потрібній поличці, інакше пройде ціла вічність, перш ніж ми видавимо з себе відповідь про овочі. Тому ми вчинимо правильно, якщо будемо складати в голову тільки найголовніше, щоб якась там дурість нам не заважала. Той, у кого в голові повно всякої нісенітниці, зрештою і сам у ній заплутається. І якщо його раптом хтось запитає: “Скажіть, будь ласка, ви випадково не знаєте, скільки ніг у собаки?” — бідолаха розгубиться, стоятиме, дивитиметься, стукатиме пальцем по лобі і бурмотітиме: «Треба ж? Що це зі мною? На язику крутиться, а згадати ніяк не можу!»

Тільки це зовсім неправда! У такої людини на язику взагалі нічого не крутиться! Зате в голові у нього повний бедлам, усе п’яте через десяте, і розібратися в цьому він не в змозі. У таких людей у ​​голові стільки зайвого, що коли врешті-решт є щось потрібне, воно туди вже не вміщається.

Ось наприклад. Жила-була одна дівчинка, звали її Матильда. Виглядала вона, як усі дівчата, нічого особливого, крім того, що у вухах у неї були сині сережки. У Матильди голова була наповнена всякими там літерами, крапками, комами, розділовими знаками та зайвими словами на кшталт «так би мовити». А це було тому, що вона все вчила напам’ять. Щоразу вона вчила і повторювала доти, доки не запам’ятовувала все до останньої літери, до останньої коми. А за це мама давала їй шоколадні цукерки у срібній обгортці і говорила:

– Я дуже задоволена тобою! Якщо завжди будеш так добре вчити уроки, то станеш найрозумнішою дівчинкою на світі.

Не дивно, що в школі вона одержувала одні п’ятірки. Окрім фізкультури. Тому що навчитися перекидатися по книжках не можна. Але вона була найкращою ученицею у школі. І коли пані вчителька викликала її і казала:

— Ну, Матільдо, стань як слід, прямо, і розкажи нам, що ти знаєш про крокодилів! — то за дверима, послухати її, зупинявся навіть сам пан директор школи, якщо він випадково проходив повз. Тому що Матильда розповідала про крокодилів так гарно і так довго, як це було написано в книжці, і навіть те, що стояло в дужках. Не забувала підкреслити кожну крапку і кому, навіть розділові знаки. Тож багато хто подумки ставив собі запитання: «Чи можливо таке взагалі?» А коли вона закінчувала, пані вчителька гладила її по голові і казала:

— Ну що ж, Матільдо, мені подобається. Відразу видно, що вдома ти вчиш уроки по-справжньому. А ви, діти, беріть із Матильди приклад. Треба буде запросити на урок пана інспектора, щоб він послухав і побачив, яка зразкова учениця є у нас у класі.

І ставила Матільді п’ятірку із плюсом.

Інші діти теж вчили, і про крокодилів — як вони виглядають, де живуть і чим харчуються, але коли пані вчителька викликала їх, відповідали абияк, говорили все, що тільки спадало на думку, і це вже було не так гарно, ніхто за дверима не зупинявся, і лише іноді дехто з них отримував п’ять із плюсом, тоді як Матильді їх ставили щоразу.

Самі розумієте, п’ятірками цими вона пишалася і так просто з ким небудь не водилася. Лише іноді, коли бувала у гарному настрої, говорила хлопцям:

— Ось побачите, одного прекрасного дня я стану найрозумнішою дівчинкою на світі, ясно?

Зі школи вона йшла прямо додому і потім уже нікуди не виходила, навіть у двір пограти. Була вона трохи зелена, але їй це не заважало, вона все сиділа і вчила, сиділа і вчила, сиділа і вчила. Скажімо, вивчила напам’ять цілком підручник арифметики або, наприклад, книгу для читання. А якось, уявіть собі, вивчила повністю розклад поїздів разом із часом прибуття автобусів, разом із доповненнями до розкладів, тож знала, коли відходить швидкий на Колін, а коли на Ліберець, коли відправляється пасажирський на Фрідлянт, а коли з Оломоуца, і де потрібно робити пересадки. Суцільно номери, години, хвилини. А мама за це її дуже похвалила і сказала:

— Ти дуже гарна дівчинка, Матільдо. У розкладі розібратись важко, потрібне доводиться довго шукати. А тепер усе буде набагато простіше. Коли ми в неділю поїдемо на день народження до тітоньки Клотільди, я запитаю тебе: «О котрій їде поїзд?» Ти мені відповіси, і готово!

І вона погладила Матильду по голові, дала їй шоколадну цукерку у срібній обгортці, а розклад поїздів та автобусів викинула у вікно. У школі Матильда сказала хлопцям:

— А я знаю напам’ять розклад поїздів та автобусів, знаю, коли відходить швидкий поїзд на Колін, а коли на Ліберець, коли відправляється пасажирський на Фрідлянт, а коли на Гулін, коли виїжджає автобус із Кошиць, а коли з Оломоуця, а ви нічого не знаєте, ось!

Діти хотіли відповісти їй на це: «Дурна, навіщо ти все це вчиш? Для чого тоді існують розклади руху поїздів та автобусів?» — але не встигли, бо пролунав дзвінок на урок, прийшла пані вчителька, почала розповідати про білих ведмедів і наприкінці уроку сказала:

Сторінки: 1 2 3 4

Сподобався твір? Залиш оцінку!

1.7 / 5. Оцінили: 6

Поки немає оцінок...

Джерело:

“Плохо нарисованная курица”

Видавництво: “Средне –Уральское книжное издательство”, 1989 р.

Залишити коментар

 



Увійти на сайт:
Забули пароль?
Немає акаунту?
Зареєструватись
Створити акаунт:
Вже є акаунт?
Увійти
Відновити пароль: